Giriş Yap
Üye Adı
Şifre
Menü
 Anasayfa
 İndirme
 Forumlar
 İlahiler
 İslami Filmler
 Tasavvufi Yazılar
 İslami Yazılar
 Hatim Bölümü
 Oyunlar
 You
 Üye Profiliniz
 Üye Mesajlarınız
 Üye Listesi
 Üye Olun
 Bizi Önerin
 Bize Ulaşın
Popüler Konular
En Popüler Konular (Sayfa 1)
En Popüler Konular (Sayfa 2)
En Popüler Konular (Sayfa 3)
En Popüler Konular (Sayfa 4)
En Popüler Konular (Sayfa 5)
En Popüler Konular (Sayfa 6)
En Popüler Konular (Sayfa 7)
En Popüler Konular (Sayfa 8)
Arşiv
İlahi Sözleri
Programlar
Videolar
İslami Paylaşım
Resimler
Sahabeler
İslam Büyükleri
İslam Tarihi
İlmihal
Şiirler
Hikayeler
Dosya Paylaşımı
Komik Yazılar
Fıkralar
Havadan Sudan
Mental Aritmetik eğitmenler ve akademisyenler tarafından oluşturulmuş bir beyin geliştirme programıdır. Devamını Görmek için: Mental Aritmetik
ilahi.org :: Başlığı Görüntüle - Dizekteki Notaların Yerleri
Dizekteki Notaların Yerleri
ilahi.org Forum Ana Sayfası » Havadan Sudan
SSS Arama Üye Listesi Gruplar Profil Giriş Özel mesajlarınızı kontrol etmek için login olun

Konu: Dizekteki Notaların Yerleri

Poli Ritm <-- Önceki Konu |

| Sonraki Konu --> Hana Wawa Hd






Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder   
Dizekteki Notaların Yerleri
The_Rakipsiz
Mega Paylaşımcı
Mega Paylaşımcı



Kayıt: Dec 02, 2008

Mesajlar: 10967
Haftalık Puan: 0
Dizekteki Notaların Yerleri
Tarih: Cum Ekm 12, 2012 5:56 pm

Müzik Dersleri - Nota Şekillerinin Yazılışı


Haifa
Notalar, kıymetlerinin her türlüsünde düzgünlükle yumurtamsı Ve Hana Bir TeLevizyon
çizilmiş bulunmalıdır. aşağıdaki misalde görüldüğü üzere, Program?nda Haifa'n?n EL wawa
yuvarlak yazılı notalar akor yazısında temas adL? ?ark?s?n? SesLendiriyorLar.. DinLemenizi
noktaları tamamen dolmuş olacağından- kalın bir Ve özeLLikLe izLemenizi Tavsiye
çizgi gibi görünerek, okunmaları güçleşir. beyzi Ederim Cok KeyifLi
notalarda ise temas noktası iki taraftan [Linkleri
kapanmadığından, o sayede okunmaları kolay olur. görmek için üye
bu fark göz önünde tutulup hiç olun ]
olmazsa çok sesli ve akorlu yazılarda Lekil WAWA
notaları beyzi çizmeye çalışmalıdır.

şekil
Ç?K? Ç?K? WAWA (:
1:


[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota2.jpg[/IMG]


İkilikten başlayıp dörtlük, sekizlik ve daha Sa?ol (: ?yimi? (:
küçük kıymetteki notalara beyzi uçlar porte
aralık ve çizgilerine hep eğrilemesine yazılırlar Dava
(şekil 2).

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota3.jpg[/IMG]

sükût
1 :
(es) İşaretleri ve yazılışları

kıymetler
oooooohhhhhhhhhhhhh ii ommusssssss
gibi esler de çeşitli ve portedeki aga sago
yerleri bazen farklıcadır.
a) birlik es,
ba?tan beri soluo küfürsüz
portede daima dördüncü çizginin altındadır. b) rap geçmi? y?llarda da
İkilik es, portede üçüncü çizgi üstüne davalar? war
konur (şekil 5).
şekil 5:

ya o sago
[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota6.jpg[/IMG]

c) dörtlük es, portenin
adi herifin teki ceza
ikinci çizgisi ile dördüncü çizgisi arasına ona bi diss yapt?
yazılır. yalnız, bunun alt ve üst diye dava açt?.o davadan
kuyrukları aşağıdan birinci aralığın içine ve sonra cezaya yap?lan nerdeyse
yukarıdan dördüncü aralığın içine biraz girmiş bütün dislerde yer ald?
bulunurlar (şekil 6).


[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota7.jpg[/IMG]
ve tabi kendine kar??

d) sekizlik, onaltılık ve otuzikilik
yap?lan bütün küfürlü raplari(dissleri)dava
eslerdeki çengelli uçlar üstten portenin üçüncü etti bi rap'çiye yak??mayacak
aralığına yazılırlar. sekizlik esin bacağı portenin her?eyi yapt?.hem o adam
ikinci çizgisine, onaltılık bacağı birinci çizgiye, önceden techno transç?ym?? daha
otuzikilik olanın bacağı da birinci çizginin sonra cezay? dinleyerek rap'e
az altına uzatılır. altmışdörtlük este, çengelli geçmi? ve rapin underground
uç dördüncü aralıkta olmak üzere, bacağı tarz?n? türkiyeye getiren cezaya
otuzikilik esinki kadar indirilir (şekil 7).
ünlü olur olmaz sayd?rm??

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota8.jpg[/IMG]

bu örnekteki gibi,
geri
eslerin çengelleri daima porte aralıklarına yazılacağına baksana adam yemedi önüne
dikkat edilmelidir.
piyano, koro ve orkestra
geleni dava ediyo yiyosa
partisyonlarında eslerin yerleri ister istemez değişebilmektedir sende sana yazanlara cevap
(şekil 09).
şekil 8:

yazsana hem sagonun cezaya
[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota9.jpg[/IMG]

e) noktalı nota ve
yazd??? küfürlü dissleri niye
eslerin noktaları işaretin daima tam önüne ceza mahkemeye vermiyo
ve porte aralıklarına konulmalıdır. çizginin üstüne TAB? SAGO YUSUF YUSUF
nokta konulmaz. çünkü, üst üste gelecek ED?YO O BA?KA B??E
aynı renkler birbirini yok ederler (şekil slmlar
9-a).

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota10.jpg[/IMG]

bir ölçüden
ben yen? kat?ld?m sago
daha fazla, yani birkaç ölçülük olan den?ncede b? durdum....
esler şu misalde görüldüğü üzere, yazılırlar b? kac laf?m war
(şekil 9-b).

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota11.jpg[/IMG]

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota12.jpg[/IMG]
okuyon olursa... zaman?nda

nota bacaklarının çekilişi

tek
sagoyu askare gidince satanlar
olarak, her notanın bacağı, adlandığı sesin simdi para h?rs pes?nde
oktavına kadar uzatılır.

a misalinde
dolan?r oldular kanal kanal
görüldüğü üzere, birinci çizgi altındaki do gez?p duranlar rap? sosyete
notası, portenin üçüncü do aralığının ortasına, sark?s? yap?orlar rap sosyete
re dördüncü çizgiye, mi yukarıdaki mi sark?s? degildir bizlerin icinden
aralığına ve birinci aralıktaki fa beşinci kopan isyankarl?kt?r fazlada
fa çizgisine kadar uzatılır. öbür notalar soze hacet yok adres
da yukarıdaki gibi oktavlarına kadar uzatılırlar.
tamemiyle aç?k.. ve son

birinci ilâve çizgili alt do
olarak yer?ne sevktir..
notasından itibaren re, mi, fa, sol, k?b...
la notalarının bacakları yukarı, sonra gelen
si, do, re, mi, fa, sol,
la notalarının bacakları da aşağı çekilir
(şekil 10).

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota13.jpg[/IMG]

engn_canca Nickli
aşağıdaki örnekte görüldüğü üzere ilk ilâve Üyeden Al?nt? [Linkleri görmek
çizgili kalın si notası ile ondan için üye olun
pes düşen bütün ilâve çizgili notaların ]
bacakları hep portenin üçüncü si çizgisine slmlar ben yen? kat?ld?m
kadar çekilirler (şekil 11).


sago den?ncede b? durdum....
[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota14.jpg[/IMG]

gelen örnekte görüldüğü gibi,
b? kac laf?m
birinci ilâve çizgili si notasından başlayıp war okuyon olursa...
yükselen notaların bacakları hep portenin üçüncü zaman?nda sagoyu askare gidince
si çizgisine kadar indirilirler (şekil 12).
satanlar simdi para h?rs

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota15.jpg[/IMG]

nota bacakları porte
pes?nde dolan?r oldular kanal
üzerindeki yerlerine göre yukarı veya aşağı kanal gez?p duranlar rap?
çekildiklerinde, aşağı indirili bacaklar nota yuvarlağının sosyete sark?s? yap?orlar rap
solundan, yukarı çekilenler nota yuvarlağının sağından sosyete sark?s? degildir bizlerin
çizilmelidirler (şekil 13).


[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota16.jpg[/IMG]
icinden kopan isyankarl?kt?r

İlâve çizgileri arasındaki açıklık, porte
fazlada soze hacet yok
çizgilerinin açıklıkları kadar olmalıdır. üst üste adres tamemiyle aç?k.. ve
sıralı ilâve çizgileri hep aynı uzunlukta son olarak yer?ne sevktir..
ve bir hizada olacaklardır (şekil 14).
k?b...

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota18.jpg[/IMG]

kıymet çizgileri

notalar çoğu zaman düz birer çizgiyle 1)isyankarl?k boyunu a??cak
birbirlerine bağlanırlar. grup halinde görünen notaları bi günaht?r 2)Ceza
bağlayan bu çizgiler, sekizlik kıymette 1, o diss'i sago askere
onaltılıklarda 2, otuzikilik ise 3 düz gitmeden önce yazd? ama
ve paralel çizik olur. bunlar, tekli f?rsat olmay?nca daha sonra
notalardaki çengellerin birleştiriminden ibarettir (şekil 15). yay?nlad? 3)ceza iyi


[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota19.jpg[/IMG]

birleştirmeler, basit
rap yap?yorsa ve herkes
ve mürekkep ölçülerde, vuruşlara göre bölünebilir onu bir tv program?na
kümeler halinde olmalıdırlar. bazı mürekkep ve davet ediyorsa o neyaps?n
aksak usûllerde, bu gruplar, ölçünün bölüm 4)rapte sosyetelik diye
ve vuruşlarına uygun surette düzenli yazılmalıdırlar, bi saçmal?k duymad?m lütfen
ta ki okunmaları kolay olsun, icrada bi örnekle aç?klarm?s?n
bir çırpıda emniyetle kavranabilsinler.

5)Sagopan?n goraya yönelik ?ark?s?na
[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota21.jpg[/IMG]

gruplamalar, ölçü birimi dairesinde
ne demeli?hem klibini izledinmi
yapılmış olmalıdır. ölçüdeki notalar ne türlüden kafas?na hiç dikkatlice bakt?nm?
bölüntülü olursa olsun, her grup hep kafay? a?a yukar?() nas?l
ölçünün vuruşlarına göre kümelenmiş bulunacaktır (şekil oynat?yo deli gibi...sebebide önceden
16 ve 17).

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota20.jpg[/IMG]

tiestocu olmas? ve daha
[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota22.jpg[/IMG]


şekil 17:

sonra cex,zay? dinleyerek rap'e
[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota24.jpg[/IMG]

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota23.jpg[/IMG]

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota25.jpg[/IMG]

geçmesi...hem anlamad???m sagopa niye
aşağıdakiler de aynı cümledendir:

türlü
goran?n reklam?n? yaps?n?buda para
yükseklikteki notaların bacakları kıymet çizgisiyle nasıl pe?inde ko?mak ve rapi
bağlanacaktır? türlü seslerden kurulu kümelerin kıymet reklamc?l?kla karalamak dimi...
çizgileri portedeki bir üçlü aralığı kadar DÜZGÜN DURMUYOLAR
iniş ve çıkış meyli göstermelidirler. bu AKILLI olsunlar helals?n sagom
gibi hallerde bazı notaların bacakları (şekle devam et
uyması için) oktavdan fazlaca uzatılır.

lan manyaklar sagopa
nota bacakları inik ise en pes n?n en yak?n arkadas?
notanın bacağı normal boyda uzatılır. bu cem y?Lmaz bunun için
ses, kümenin ayarlama notası olur. grubun de gora'ya muz?k yapt?
son notası bu ayarlama notasına bir b?sey? iice ogren?n sonra
üçlü meyli verdirecek surette indirildikten sonra konusan alay?n?z cah?l ?nsan
kıymet çizgisi ikisi arasına çizilir. öbür b? arast?r?r sonra yorum
nota bacakları düzgün olarak indirilirler (şekil yapar
19).


[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota27.jpg[/IMG]

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota27b.jpg[/IMG]
?yi olmu?. Ceza'dan davay?

yukarıda a örneğinde görüldüğü üzere,
alm??t? galiba.
nota bacakları üçüncü si çizgisine kadar bana GörE
uzatılıyorsa, kıymet çizgisi düz ve porteye saGOPa KaJMer
paralel çizilir. gruplarda oktava kadar uzatılacak CASH FLOW
nota eğer varsa, öbür yüksek veya ceza
pes notalar hep o sese tâbi
olarak (b örneğinde görüldüğü gibi) o Sagopa Ama Farkl? BI
notanın hizasına kadar uzatılırlar, kıymet çizgisi KAc secenek Daha kOysayd?n
öbürleri gibi düz çekilir.

kümeyi
Gusel OLurdu...
teşkil eden notalar arasında aynı sesten soru
iki veya daha fazla nota varsa, zaten sagopa c?lar yorum
öbürlerinin kıymet çizgileri hangi seviyede olursa yaz?ls?n diye aç?lm?? gibi
olsunlar- müşterek sesler dolayısıyla hep düz ama en baba ses
çizilmeli ve porteye düşmelidirler (şekil 19). gangsta killa da be


[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota28.jpg[/IMG]

porte çizgileri
killa hakan bu arada
kıymet çizgilerinin arasında bırakılmamalıdır (şekil 20).
sahtiyan da unutulmaz adam
şekil 20

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota29.jpg[/IMG]

müzik
kalite ye hem sözleri
yazısında nispet ve kıymet ölçüsü

hem sesi kral
müzik sanatı kulağa ses unsurlarıyla çizilebilen sagopa kajmer
bir ölçüm sistemi gibidir. müzik, kalbin ne
atışı gibi düzenli ve ölçülü çalışacak sagosu lan adam pc
bir işleyiştir. ölçü, zaman ve hareket, de sesini düzeltiyor sizde
laboratuar kıvam ve dozları kadar incelikle çakmadan mal gibi dinliyorsunuz.Öküzünde
işleyen bir tartı hassasiyeti gösterirler. tabiattan sesini koy pc ye
esasın bir denklik ve armoni dairesinde pro?ramda düzelt ohh mis
doğan sesler daimi bir dirilik ve
disiplin içinde akıp gideceklerdir. böylesine ince sesi en iyi
ve hassas ölçülerle düzenleyici bir varlık olan ki?i sahtoman asl?nda
olan müzik sanatının yazısı da göz killa da fena de?il
için mümkün olduğu kadar bir sismograf haa
hassasiyetiyle işleyerek süre derecelerini berraklık içinde kim ne derse desin
gösterebilmelidir.

nota kıymetleri şeklen gerçi
bence sagopa kajmer
benzeşmezlerse de portede adlandırdıkları zamandaki sesleri
tam kendi kıymetleri miktarında sürmelidir. yani,
her nota taşıdığı kıymet kadar uzar.
kıymetler, parça içinde, usûle göre en
muntazam bölüntülerle ölçülür. ölçülü parçalar ölçülü kronik_rAp Nickli Üyeden Al?nt?
hareket ve tempolarla icra edilirler. müzik [Linkleri görmek için
yazısındaki işte bu tartıları muayyen birer üye olun ]
ölçüm nispeti dairesinde belirtmeye çalışacağız

ne sagosu
şekil 21

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota31.jpg[/IMG]


lan adam pc de
nota kıymetlerine göre mesafelendirmede dikkat edilecek sesini düzeltiyor sizde çakmadan
oranlar şöyle olur (şekil 21).

mal gibi dinliyorsunuz.Öküzünde sesini
bu mesafelendirme işinde gerçi kesin birer koy pc ye pro?ramda
uzunluk ve ölçüm bahis konusu olamazsa düzelt ohh mis
da, bir ikilik açısı eğer a
misalindeki kadarsa, öbür kıymetler şemada noktalarla sesi en iyi olan
gösterilen farklar kadar olmalıdır. İkilik mesafesi ki?i sahtoman asl?nda killa
veya aynı satırdaki en küçük kıymet da fena de?il haa
açıklığı biraz büyük veya kısa alındığı
zaman, öbür kıymetler arasındaki farklarda şekildeki ne
nispetler manzumesine uygun ölçülerde olmalıdır.
yalnız,
sagosu lanm?? konu?maya bak
bir müzik parçasının her satırında hep ,,konu?may? ö?ren öle gel..
aynı notalar bulunmaz. bunun için, yazıdaki sagopa
nispetler düşünülürken (eseri baştan sona her kajmer
zaman aynı nispetlerle yazmak mümkün olamayacağından)
müziğin her satırı için cüzi farklarla
baştan birer oran tahmin etmek gerekir.
parçanın baştan sona kadar aynı nispetlerle
yazılması mümkün olacaksa, o taktirde en
uygun şekil pek tabiidir ki zaten
mevcut demektir.

yukarıdaki a şeması
görüldükten sonra şöyle bir soru akla
gelebilir. şeması görüldükten sonra şöyle bir
soru akla gelebilir. İkilik bir nota
dörtlüğün bir misli fazlası olduğuna göre,
uzaklıkta neden aynı mesafenin yarısıyla gösterilmesin?
gerçi bu yerinde bir düşüncedir ama
o hesabı kabul edecek olursak pek
küçük kıymetleri taksime imkân kalmaz. küçük
kıymetlerin arası o kadar daralacaktır ki,
notaların git gide adeta üst üste
yığılışacakları görülür (şekil 21).

noktalı
notalarda mesafeler, kıymetler arasındaki açıklıklara uygun
düşmek suretiyle, noktasız hallerinden biraz daha
uzun olmalıdır (şekil 22).

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota32.jpg[/IMG]

trioleler hangi kıymetlerle yazılı olursa
olsunlar, notaları arasındaki mesafe, trioleli olmadıkları
zamandaki kadar olmalıdır. meselâ, iki sekizlik
arasında ne kadar mesafe varsa, sekizlik
triolelerin notaları arasındaki uzaklıkta o kadar
olmalıdır. diğer kıymetlerle yapılan üçlemelerde aynı
kurala uymalıdır (şekil 23).

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota33.jpg[/IMG]

nota yazmağa başlarken

eğer
arıza yoksa anahtardan, arıza varsa arızadan
sonra, ölçü içlerinde ise ölçü çizgisinden
itibaren birer nota başı kadar aralık
bırakılmak suretiyle yazıya başlanmalıdır. ölçünün ilk
vuruşundan önce zamanla mukayyet bir mesafe
yoktur. bazı kimseler ölçü çizgisinden sonra
adeta bir dörtlük mesafe açarcasına notaya
başlıyorlar. dikkat etmeyecek olursak, gerek hiçbir
şey ifâde etmeyen bu açıklık, gerekse
ölçünün son vuruşunun ölçü çizgisiyle olan
mesafesi lüzumsuz ve mânasız kalırlar (şekil
24).


[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota34.jpg[/IMG]


birinci ölçünün son vuruşundaki mi ile
ölçü çizgisinin arası bir dörtlük notanın
tınlama mesafesidir. ölçü çizgisi o müddetin
sonunu sınırlandıran bir kesim olduğuna göre,
yeni ölçünün ilk vuruşu evvelindeki çizgiye
pek kısa bir açıklıkla yazılmalıdır (yani
parçanın içindeki açıklık nispetlerinde olmalıdır): ikinci
ölçünün ilk vuruşundaki do notası açıklığında
olmalıdır.

mesafelemede, nota yuvarlakları değil,
nota bacakları arasındaki açıklık esastır. buna
göre; nota bacakları hep aynı tarafa
çizilecekse, eşitlik hep aynı mesafelerle devam
edip gider. ancak nota bacaklarının istikameti
değiştikçe bunun vuku bulduğu yerde mesafe
daralır. çünkü, evvelce de bahsettiğimiz gibi,
yukarı çekik nota bacakları nota yuvarlağının
sağından, aşağı çekilenler de yuvarlağın solundan
çekileceği için aradaki mesafe bir nota
yuvarlağı kadar kısalır. böyle zamanlarda mesafeyi
normal hale getirmek için, bacak yönelişi
değişen o notayı bir nota başı
kadar ilerden almak gerekir (şekil 25).


[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota35.jpg[/IMG]

nota bacaklarının
aşağı çekikliği devam edip giderken, sonra
gelen nota bacağı aksi istikamete çekilirse
bu sefer de mesafe bir nota
boyu genişler. bu taktirde mesafeyi bir
nota boyu kısa almalıdır (şekil 26).


[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota36.jpg[/IMG]

ölçü çizgileri
ile notalar arasındaki mesafeler için de
aynı kural geçerlidir. ölçü çizgisinden önce
gelen nota bacağı aşağı çekiliyorsa, ölçü
çizgisi de nota bacağı gibi telâkki
edilerek evvelki nispet yine aynen muhafaza
olunur. bacak yukarı çekiliyorsa, ölçü çizgisine
bir nota boyu kadar yakın düşüyor
demektir ki, bunun için de ölçü
çizgisi bir nota boyu kadar ilerden
çekilmelidir (şekil 27).

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota37.jpg[/IMG]

bundan sonra nota nispetlerinin göz kararlamasıyla
yazılmasına çalışılmalıdır. dediğimiz esas ve kaidelere
bağlı kalınarak çalışılırsa el melekesiyle göz
ölçümü yazıyı adeta riyazî bir mesafelendirme
disiplinine sokabilir ki, kabul edilen ve
makbul olan da esasen budur. netice
itibariyle, baştan beri yazageldiğimiz kurallar titizlikle
tatbik edildiği taktirde alışkanlık zamanla iyice
olgunlaşabilir.

nüans İşaretleri hakkında ufak
bir ikaz!

nüans işaretleri, şekil
veya yazı ile ifâde edildikleri zaman,
hangi notadan itibaren başlıyorsa, başlangıç noktaları
o notanın tam altından ve hizasından
alınmalı ve bitiş noktasına kadar uzatılmalıdır
(şekil 29).

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota_y1.gif[/IMG]


koro, piyano ve oda müziğine ait
eserler ile orkestra ve bando partisyonlarının
yazılmasında dikkat edilecek noktalar:

genellikle
çok sesli müzik parçalarında partiler hep
aynı harekette devam etmeyebilirler. çok kere
uzayan bir sesin üst veya altındaki
öbür kısımlar birbirlerinden farklı surette muhtelif
hareketlerde bulunabilirler. bunun için, en fazla
işleyen partide tabiatıyla nota sayısı çok
olacaktır. neticede önce bu kısmın yazılması
gerekir. sonra öbür notalar doğru olarak
ve kolaylıkla yazılabilir. böylelikle de partisyonda
armoni bakımından yanlışlığa meydan verilmemiş olur,
notaların gerektiği gibi alt alta düşüş
fark ve şartları mahfuz kalır.

netice olarak; örneklerde görüleceği üzere, ölçülerde
vuruşlar hap alt alta getirilmelidir. a
örneğindeki parçanın vuruşları yerli yerinde ve
doğrulukla yazılmış olmak için (b örneğinde
görüldüğü gibi) partilerin en hareketli yerlerini
önce tertiplemeli, öbürlerini buna göre düzene
koymalıdır (şekil 29).

[IMG]http://www.turkmu*****i.net/nota/yazim_teknigi/nota_y2.jpg[/IMG]

orkestra ve bando partisyonlarında hep
bu küçük örneğe göre hareket edilmelidir.

yazdığımız hususları yazı işiyle uğraşanlar,
kompozisyon öğrencileri, müzik okulları ile askerî
ve sivil bandolarımızda yetişen gençler baştan
bilmeli ve benimsemelidirler. bu, ilerisi için
faydalı olacaktır. herkes kendine göre değil,
yazılanı her müzisyenin kolaylıkla söküp okuyabilmesini
mümkün kılacak surette, yani belirli kural
ve esaslara uygun tarzda nota kaleme
almaya çalışmalıdır. nota, heceleyip duraklanarak okunmaya
tahammülü olan bir vasıta değildir. İlk
görüşte rahatlık ve cezbezeyle deşifre edilebilmei
gereken bir yazı tarzıdır. güzel ve
doğru nota yazmak, ortograf (mûsikî imlâsı)
yanlışlarından salim müzikler tertiplemek kadar önemlidir.
göz virtüözlüğü adını verebileceğimiz süratle okumak
imkânını güzel nota yazısı sağlar. çırpıştırma
nota gözü ürkütür, eli sürçtürür ve
yorumu sakatlar.

dikkat. partitur veya
partilerde porte altlarına yazılacak yabancı dil
sıfat, tabir veya kısaltma kelimeleri daima
küçük harflerle başlatılmalıdır. şarkı sözlerinin mısra
başları majüskül (büyük harf) yazılırlar ve
birde üleştirilmesinde heceler arasına (-) işareti
konulur. meselâ akşam kelimesi ak-şam olur.
bu çizgiler ihmal edilmemelidir. sonra, heceler
mesafeli düşebileceklerinden şarkı notalarının da mesafelerce
seyrek tutulmaları gerekir. şarkı melodisinde çengellerin
taban çizgilerine tercih edilmesi bundandır. bir
opera partiturunu basılmışından da bu hususta
inceleyiniz, fikir edininiz.

Müzik Dersleri - Nota Şekillerinin Yazılışı

Etiketler: dizekteki
notaların yerleri, notaların dizekteki yerleri, dizekte
nota, dizekte notalar, dizekte nota yerleri,
notaların dizekteki yeri, dizek üzerinde notaların
yerleri, es es yazilişlari, piyano nota
yerleri jpg, kalın dodan ince doya
kadar nota yazılışı, notaların dizekteki yazılışı,
notaların ya


_________________
Yırtarım Dağları Enginlere Sığmam Taşarım !
... The Rakipsiz ...
 
Kullanıcı profilini gör  Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Ver
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    ilahi.org Forum Ana Sayfası » Havadan Sudan Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız



snxxbotrakipsiz





yes

Nukro2 tarafından düzenlenmiştir. © 2008
Nukro2 Teması - Nukro2 tarafından hazırlanmıştır. © 2008
Tasarım&Güvenlik: Nukro2
Zor başarılır, imkansız zaman alır...

 

Code & Theme and Security by Nukro

Bu sitedeki yazılardan yazarları sorumludur. ilahi.org sorumlu tutulamaz.
Sitemizdeki reklamların içerikleriyle ilşkimiz yoktur. Reklam Gizliliği

Nukro internet hizmetleri ©2008